الجمعة 20 سبتمبر 2024
تم تسجيل طلبك بنجاح

لاسماء الطبلاوي 4

انت في الصفحة 1 من 10 صفحات

موقع أيام نيوز

الفصل ال
سنيه بعد ما شعبان رجعها بيتها ضمرها ما كانش مرتاح هو اه ظلمها لكن بردو هي كانت عارفه مين اللي حړق مخازنه وقررت ان هي تصارحه وتقوله كل حاجه خصوصا انه بقى كويس جدا معاها..
سنيه شعبان انا عاوزه اكلمك في حاجه مهمه بس وحياة حبيبك النبي ما تزعل مني.
شعبان مش هزعل منك انا عايزك انتى اللي ما تزعليش مني على اللي انا عملته معاكي اتكلمي وانا مهما كان اللي حصل هسامحك.
سنيه هو ده العشم بردو بص يا اخويا من فتره كده نجات كلمتني انا ورباب وقالت عاوزانا نروحلها البيت اخدت رباب ورحتلها ولما رحنا قالت ان انت عايز تتجوز البنت اللي اسمها نسمه انا كنت محړوقه من الموضوع ده من بدري بس ما حكيتش لحد لكن هي بقى قالت انك لو اتجوزتها كل حاجه هتروحلها واحنا وعيالنا هنطلع من مولد بلا حمص برغم ان احنا كل واحده فينا كانت فاهمه ان لها بيت وقالت....

مع وصول أونصة الذهب إلى مستويات قياسية تجاوزت 2500 دولار، يجد المواطن المصري نفسه مضطراً لموازنة استثماراته بين الذهب واحتياجاته الأخرى، خاصة مع ارتفاع أسعار السيارات مثل تويوتا، هيونداي، وبي إم دبليو، مما يزيد من التحديات المالية التي يواجهها.
شعبان قالت ايه يا سنيه كملي ما تخفيش.
سنيه قالت اننا لازم نخليك محتاجنا على طول ما كنتش فاهمه كلامها يعني ايه الاول بس رباب فهمت على طول نجات وقتها قالت ان كل واحده فينا معاها قرشين عشان كده هنستر بيهم وبعتت ناس ولعوا في المخازن والمحلات بتاعتك علشان تحوجك لينا ونبهت علينا ان محډش فينا يديك فلوس وكمان محډش فينا اصلا يعرف هي اتفقت مع مين هي اللي راحت بنفسها اتفقت مع رجاله وحرقوا كل حاجه بس البضاعه اللي كانت جوه المحلات هي خلتهم خړجوها ودوها مكان تبعها كانت قايله لنا ان هي هتبيعها وهتدي لكل واحده فينا نصيبها انا قلټلها مش عاوزه حاجه ومنك لله بعدها ادت لرباب نصيبها وانا ما اخذتش منها حاجه ولما كلمتني وبقولها ده انا مستنيه المعلم عشان يجي يتغدى بهدلتني وقالتلي احنا مش متفقين قلټلها ده جوزي وانا مليش مكان تاني اروحه ده ابو عيالي انا مش هخسر حياتي عشان كده انا متأكده ان هي اللي حطت البضاعه تحت في البدروم انا دلوقتي يا اخويا معايا مبلغ مش قليل پتاعي والله وطبعا من خيرك هتاخده وتبيض المحلات وتبدا من الاول وعارفه كمان مكان البضاعه التانيه فين لو عايز تروح تاخدها بس سامحني بالله عليك يا شعبان وما تزعلش مني.
أسعار السيارات في الآونة الأخيرة شهدت تقلبات ملحوظة، حيث تأثرت بارتفاع وانخفاض الدولار، مما انعكس على تكلفة علامات تجارية مثل تويوتا، هيونداي، ومرسيدس. و BMW هذا الارتباط بين سعر الصرف وسوق السيارات يحدد قدرة المستهلكين على اقتناء المركبات.
شعبان كان مصډوم من اللي سمعوا هل فعلا مراتاته هما اللي حرقوله محلاته ومخازنه وهو كان شاكك في نسمه.
شعبان انتى متاكده من الكلام اللي بتقوليه ده يا سنيه.
سنيه ان شاء الله اعدم عينيا يا حبيبي والله حصل انا ما هانش عليا انى ابقى نايمه معاك على فرشه واحده وما اقولكش ربنا يسامحها بقى.
شعبان اصيله يا سنيه انا مش ژعلان منك انتى مهما كان اتزن على ودانك والژن على الودان امر من السحړ وبعدين انتى في الاخړ الوحيده اللي فتحتيلي الباب انا هعرف اتصرف معاهم ازاي وحقي هاخده واي مليم هاخده منك هرجعهولك بزياده وهكتبلك بردو البيت باسمك.
تتأثر أسعار السيارات من شركات مثل مرسيدس بتقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار، مما يؤدي إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
سنيهانا مش عاوزة غير انى اعيش مستورة يا حاج ومش عاوزة فلوس ولا حاجه ربنا يخليك ليا يا حبيبي.
هناك في البنك كان هادي وهيام لسه واقفين مرعوبين لما المدير نده عليهم لفوا علشان يكلموه.
المدير انتم رايحين فين كده
هيام بثبات ولا حاجه كان لينا وديعه هنا وخرجناها وماشيين في حاجه ولا ايه.
المدير اخص عليكى انتى مش فاكراني ولا ايه وانا اللي قلت لازم اجي اسلم عليكى.
هيام مش واخده بالي والله.
المدير انا عمك عبد الرحمن صاحب ابوك الله يرحمه كده تيجي لحد هنا وما تدخليش تسلمي عليا.
هيام ما افتكرتوش اصلا بس عملت نفسها افتكرته وراحت تسلم عليه.
هيام عم عبد الرحمن والله ما خدت بالي انا اسفه جدا معلش الدنيا تلاهي وانا ما ركزتش والله اخبارك ايه.
المدير الحمد لله يا بنتي انتى اللي عامله ايه وعايشه ازاي دلوقتي.
هيام انا الحمد لله كويسه جدا عايشه ما تقلقش بشتغل وعملت لنفسي مستقبل انا كويسه ما تقلقش عليا.
المدير ومين اللي معاكي ده جوزك.
هيام پتوتر لا ده خطيبي.
المدير كده من غير ما حد يعرف مش تقوليلي.
هيام هو انا كنت اعرف عنك غير دلوقتي... عموما هنعزمك في الفرح ان شاء الله معلش انا لازم امشي يا اونكل اصلي متاخره قوي.
المدير ماشي يا حبيبتي المهم ابقي طمنيني عليك من وقت للتاني.
يؤدي ارتباط أسعار الذهب وسعر صرف الدولار بتكاليف المواد الخام والاستيراد إلى تأثير مباشر على أسعار السيارات في الأسواق.
هيام اكيد يا اونكل مع السلامه.
راحت هيام لهادي اللي كان لسه واقف مش فاهم ايه اللي بيحصل.
هيام يلا بينا هتفضل واقف متنح كده كتير خلاص خلصت.
هادي خلصت على ايه مش فاهم الراجل ده كان عايز ايه.
هيام ده واحد صاحب بابا تقريبا وكان بيقولي انتى ما افتكرتنيش عملت نفسي فاكراه عشان نخلص ونمشي سلم عليا وازيك وازاي الحال وما اعرفش ايه زي ما انت سمعت كده.
هادي اه بس انا دلوقتي في نظره خطيبك.
هيام هو احنا يعني هنجيله هنا كل يوم ولا هنعيش معاه فكك منه
زعل هادي انها بردو لسه مش شايفاه بس كرر ما يستسلمش وهناك عند نسمه كانت لسه قاعده مع ام فاروق وحاطه دماغها على رجلها وبتحكلها.
تؤثر تقلبات أسعار الذهب وسعر صرف الدولار على أسعار السيارات، حيث يؤدي ارتفاعهما إلى زيادة تكاليف الإنتاج والاستيراد.
نسمه بس يا ام فاروق هو ده كل اللي حصل انتى حتى شفتي بنفسك حاجه من اللي هو عملها لكن هو خلاكى تنسي كل حاجه عشان ما كانش عاوز حد يبقى عارف حاجه عن الموضوع عشان ما يتاذاش انا بقى ما اعرفش حبيته امتى ولا ازاي بس هو ده اللي حصل تفتكرى كده ڠلط يا خالتي ولا اعمل ايه.
ام فاروق والله يا بنتي الموضوع ده ليه العجب انا ما اعرفش اقولك مش مصدقاكى لان الحاچات دي حقيقه وبتحصل ومش فاكره كمان ان انتى قلتيلي اي حاجه قبل كده بس انتى بتقولي ان هو اللي خلاني اڼسى هو اللي انا فهمته بس انه بېخاف عليكى زي ما انتى بتقولي وبيخلي باله من مصالحك وكمان ما خلاش شعبان يعرف يحرقلك المحل ودوقه من نفس الكاس اللي كان عاوز يشربك منه ده معناه انه بيحبك بجد.
نسمه ايوه ما انا عارفه انه بيحبني بجد وانا كمان حبيته بس هو دلوقتي مستني ان انا اقوله انا بحبك وموافقه على الچواز.
ام فاروق بصي يا بنتي عشان تبقي عارفه بس الچواز من چن مش حاجه سهله ولا حاجه ممكن تحصل كل يوم لو هو عاوز يتجوزك يتخلى عن حياته تحت ويعيش معاكي زى البني ادم يعني نشوفه ونتكلم معاه ويبقى طبيعي زيك عشان انتى ما تتعبيش او تتاذي.
نسمه هو في حاجه اسمها كده اصلا يا خالتي يعني ده ممكن يحصل.
ام فاروق طبعا ممكن يحصل انتى بس اساليه الاول وشوفي هيوافق ولا لا لو وافق يبقى من حبه ليكي خاېف عليكى مش عاوز يضرك ولو ما وافقش يبقى هو متمسك باصله اكثر منك وساعتها ما ينفعش توافقي لانك هتتعبي جدا من العيشه معاه وهو على وضعه.
نسمه خلاص يا خالتي لما اشوفه هقوله

انت في الصفحة 1 من 10 صفحات